Algemene voorwaarden

Retourneren van uw webbestelling

Wilt u zeker weten dat u de juiste TV of apparatuur koopt?

Bij van Berge Henegouwen kunt u een artikel binnen 14 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Zo heeft u de tijd om het product thuis goed uit te proberen. Is het product toch niet helemaal wat u ervan verwacht had? Dan kan de koop herroepen worden. Producten die beschadigd zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking. Indien het product door gebruik in waarde is verminderd, heeft van Berge Henegouwen recht op een vergoeding voor deze waardevermindering. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. In Leiden en omstreken kan het mogelijk zijn om uw product in overleg op te laten halen.

Voordat u een artikel retour zendt, moet u in het bezit zijn van een retournummer. U kunt een retournummer aanvragen bij onze klantenservice. balie@bergehenegouwen.nl

Let op: u dient de doos van uw aankoop minimaal twee weken te bewaren voor het geval de aankoop niet naar wens is of er eventuele defecten optreden.

Mag u een product thuis uitproberen?

Ja, u mag uw product uitproberen zoals u in de winkel ook zou doen.

Bevalt het product niet? Dan kunt u deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om uw product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Voor de volgende producten, diensten van postbodes en juist uitgevoerde diensten van monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten.
  • kosten voor verzendopties.
  • Indien reeds gebruik is gemaakt van aangemelde acties vervalt uw retourrecht. (bijvoorbeeld cashback of gratis artikelen)
  • Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggenomen en waarvan de verzegeling is verbroken. ( zoals bijvoorbeeld In-ear oordopjes, scheerapparaten of stofzuigerzakken)
  • Gepersonaliseerde producten (producten die speciaal voor jou gemaakt zijn)
  • Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt
  • Artikelen die op eigen initiatief zijn aangepast.

Waarom krijgt u minder geld terug voor uw geretourneerde product?

Een product voldoet niet (volledig) aan de retourvoorwaarden als het niet compleet is, (de verpakking) onnodig beschadigd is of het product meer gebruikt is dan nodig was om het te kunnen beoordelen (bekijken of proberen). U kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar u kunt hierin niet frituren als u deze nog wilt retourneren. Ook een TV die meer dan 12 uur heeft aangestaan valt niet meer onder de tijd die nodig is om te beoordelen of u de TV wilt houden. Als een product niet (volledig) aan de retourvoorwaarden voldoet kijken wij wat wij voor je kunnen betekenen. Een van de oplossingen kan zijn dat we de waardevermindering van het product bij u in rekening brengen en/of de kosten die nodig zijn om het product via onze outlet een tweede leven te geven. Dit wil zeggen dat u een lager bedrag terugkrijgt dan waarvoor u het product hebt gekocht.

Het uiteindelijke bedrag dat u ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

  1. De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:
  • beschadiging van het product.
  • beschadiging van de verpakking.
  • compleetheid van het product.
  1. De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze kosten zijn €10 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Welke retoursmogelijkheden heeft u?

Binnen 14 dagen na ontvangst van uw product heeft u 3 opties:

  • uw product ruilen voor een ander gelijkwaardig product
  • uw product laten repareren
  • uw product retourneren en uw geld terug laten storten

Verzendkosten retourneren

De verzendkosten via pakketdiensten zijn voor eigen rekening. Indien wij er voor kiezen het product zelf ophalen worden eventuele kosten op voorhand afgesproken.

Is een product niet leverbaar?

Indien een product niet geleverd kan worden zullen wij u een aanbod doen van een gelijkwaardig product. Ook kunt u er dan voor kiezen uw geld binnen 3 dagen teruggestort te krijgen.

Waar moet u op letten bij het aanbieden van een reparatie onder garantie?


Om een defect product goed te kunnen onderzoeken vragen wij je om alle meegeleverde accessoires – zoals opladers, kabels et cetera – in te leveren of mee te sturen. Stuurt u het product op, doe dit dan in de originele verpakking – óf zorg voor goede verpakking – zodat er geen schade kan ontstaan tijdens het transport.


Is het ook mogelijk om uw defecte product thuis te laten repareren?


Zeker. Grote producten, zoals koelkasten of wasmachines worden aan huis gerepareerd. Neem contact met ons op om een defect product aan te melden

Moet u voor een reparatie betalen?


Als vooraf aannemelijk is dat de reparatie kosteloos wordt uitgevoerd omdat deze binnen de wettelijke garantietermijn valt, zullen er nooit onderzoekskosten in rekening worden gebracht. Is het defect of de klacht niet te wijten aan het product dan is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie. Reparatiekosten zijn vooraf bekend of het defecte product moet eerst worden onderzocht door het reparatiebedrijf voordat een prijsopgave kan worden gegeven. Na jouw goedkeuring zal de reparatie vervolgens worden uitgevoerd. In het geval van reparatie aan huis kunnen er voorrijkosten en/of onderzoekkosten in rekening worden gebracht. Pas achteraf – na reparatie – kunnen we nagaan of deze kosten terecht aan u zijn doorberekend. Mocht dit niet het geval zijn, dan zullen wij deze aan u terugbetalen. Neem hiervoor contact met ons op.

Wat moet u doen met (vertrouwelijke) data die op uw product staan?


Het is mogelijk dat in het reparatieproces data worden gewist of dat de datadrager en/of het complete product wordt vervangen, waardoor data verloren gaan. Maak daarom altijd een back-up van data en programma’s voordat u het product ter reparatie aanbiedt.